Szarpnęło i stoję

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fokus40
    Classic
    • 2012
    • 19

    Szarpnęło i stoję

    Kasiorka wczoraj poszła
  • karuzel
    Ambiente
    • 2011
    • 210

    #2
    Szarpnęło i stoję

    Witam

    Mam awarię . Parkuję samochodem na parkingu przed blokiem, nagle szarpnięcie i auto stoi (ale nie zgasł). Próbuję jedynkę delikatnie na półsprzęgle ciągnie ale jakieś 5 cm i tyle, obrotomirz kręci auto stoi. Wsteczny to samo. Wrzuciłem wsteczny, i dałem mu więcej gazu to znowu szarpnął i stoi. Proszę o pomoc w diagnozie co się spierdzieliło.

    Dodatkowo mam na parkingu przechył, jak próbowałem na jedynce ruszyć to tak jak wspomniałem troche próbuje pociągnąć i stoi, natomiast jak wcisnąłem mu sprzęgło zaczął staczać się w tył ale zaraz go coś zablokowało. Na dwójce ta sama historia, próbuję pociągnąć ale dupa. Dodatkowo mam zablokowane koła na luzie.

    Komentarz

    • mroko
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 659
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Nie chce Cię kolego straszyć ale poczytaj tej temat: ops:

      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

      Komentarz

      • lisek516
        Drive
        • 2010
        • 77

        #4
        kolego moze sprzegło ale czemu zablokowało na luzieb

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 10993
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          mroko, cholera wie, czy to to
          karuzel, najpierw powiedz, czy miałeś objawy jak w wątku wyżej

          może to strzeliły nity tarczy i się obraca

          trzeba rozebrać (zdjąc skrzynię i wyjąć sprzęgło/dwumasę) i popatrzeć
          i tak będzie do roboty, a wszystko będzie widać
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • karuzel
            Ambiente
            • 2011
            • 210

            #6
            Wczoraj podjechał znajomy, podniusł go na lewarku z prawej, sprawdził przegub wewnętrzy i mówi, że spoko, na luzie zakręcił kołem i się kręciło, potem przeszedł na stronę kierowcy, przegub spoko, ale koło już kręcić się nie chciało (lewe zblokowane). Czy mogę wykluczyć sprzęgło? Biegi wchodzą normalnie, nic nie zgrzyta ani nie haczy. Na luzie odpala normalnie, po włożeniu biegu chce jechać ale samochód ciągnie tylko parę centymerów. Z tego co znajomy stwierdził to, że szczęście w nieszczęściu ale chyba zblokowało mechanizm różnicowy, nie wiem o czym mówił ale wywnioskowałem, że chyba powinienem się cieszyć, że go nie rozpieprzyło. No nic w sobote ma rozpinać napęd bo w takim stanie to na lawetę nie wciągnie, a dalej zobaczymy. Będę zdawał relację, może komuś się to kiedyś przyda.

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 10993
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              hm, ciekawa sprawa, dawaj znać jak poszło
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • 4x4BKF
                L&K
                • 2010
                • 1279

                #8
                Zamieszczone przez karuzel
                Z tego co znajomy stwierdził to, że szczęście w nieszczęściu ale chyba zblokowało mechanizm różnicowy,
                Pies drapał takiego znajomego co o takim rodzaju szczęścia mówi.

                Jak Ci mechanizm zablokowało to generalnie jest on do wymiany. Generalnie cała skrzynia do wymiany, bo dyfer jest budowany jako integralna część skrzyni.
                Nie da się go odblokować jak zablokowany np. hamulec.
                Moja rada - kup całą sprawną skrzynię i wymień, bo rozbieranie starej, gonitwa za częściami to niepotrzebny koszt.
                Drugą kupisz za 1300-1500pln, może taniej ok.1000pln, przełożenie - 300pln

                Kombinując ze starą płacisz co najmniej 300pln za wyjęcie/włożenie, 400 za robotę+??? za części+czas+jazda+szukanie. I wóz kilka/kilkanaście dni na kanale.

                A jeśli stara da się naprawić to zrobisz i pchniesz na allegro lub OCP między swoich.
                4x4

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 10993
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  4x4BKF, ma chyba rację
                  jak wiadomo co piernęło, to wtedy szybko i w miarę tanio się zrobi
                  ale jak trzeba rozbierać i szukać, to w Twoim przypadku miałby już używkę skrzynię nagraną
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  • Eponimos
                    Classic
                    • 2005
                    • 23

                    #10
                    Re: Szarpnęło i stoję

                    Zamieszczone przez karuzel
                    Witam

                    Mam awarię . Parkuję samochodem na parkingu przed blokiem, nagle szarpnięcie i auto stoi (ale nie zgasł). Próbuję jedynkę delikatnie na półsprzęgle ciągnie ale jakieś 5 cm i tyle, obrotomirz kręci auto stoi. Wsteczny to samo. Wrzuciłem wsteczny, i dałem mu więcej gazu to znowu szarpnął i stoi. Proszę o pomoc w diagnozie co się spierdzieliło.

                    Dodatkowo mam na parkingu przechył, jak próbowałem na jedynce ruszyć to tak jak wspomniałem troche próbuje pociągnąć i stoi, natomiast jak wcisnąłem mu sprzęgło zaczął staczać się w tył ale zaraz go coś zablokowało. Na dwójce ta sama historia, próbuję pociągnąć ale dupa. Dodatkowo mam zablokowane koła na luzie.
                    Przerabiałem to strzela w kołach jak diabli myslałem ze skrzynia poszła albo sprzegło a to zwyczajnie polecial czujnik ABS :roll:

                    Komentarz

                    • Subaru
                      Rider
                      • 2005
                      • 640

                      #11
                      Eponimos, Przy awarii czujnika to by kontrolka migała na desce


                      karuzel, . A podłączałeś Octe pod Vaga?
                      Koniki są po to by je karmić

                      Komentarz

                      • Eponimos
                        Classic
                        • 2005
                        • 23

                        #12
                        Zamieszczone przez Subaru
                        Eponimos, Przy awarii czujnika to by kontrolka migała na desce


                        karuzel, . A podłączałeś Octe pod Vaga?
                        Po awarii czujnika ABS nie miga kontrolka gdyby tak było to bym wiedział ze to czujnik a tak dopiero po podniesieniu samochodu w ASO i zakreceniu kołami okazało sie ze jeden czujnik śpi . Po wymianie czujnika jeszcze musieli przepakowac soft ABS i wszystko wróciło do normy. Oczywiscie mozna było wyjac bezpiecznik od ABSu ale trzeba o tym było wiedziec.

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 10993
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          Eponimos, rozumiem, że jak ci się wysypał czujnik
                          to nie mogłeś ruszyć autem i się koła zablokowały?!
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz

                          • 4x4BKF
                            L&K
                            • 2010
                            • 1279

                            #14
                            Zamieszczone przez krzynol
                            Eponimos, rozumiem, że jak ci się wysypał czujnik
                            to nie mogłeś ruszyć autem i się koła zablokowały?!
                            Chyba raczej mocowanie czujnika albo coś z okolic, wpadło w tarczkę impulsów ABS i ją zablokowało, a co za tym idzie całe koło.
                            Nie zaszkodzi sprawdzić, ale według mnie to nie to. Na 1 i wstecznym jest tak duży moment obrotowy, przód/tył by musiało puścić.

                            [ Dodano: Sob 01 Paź, 11 11:29 ]
                            Zamieszczone przez Subaru
                            karuzel, . A podłączałeś Octe pod Vaga?
                            Kwa, tak samo pomoże jak sprawdzanie VAGiem dokręcenia kół
                            4x4

                            Komentarz

                            • Subaru
                              Rider
                              • 2005
                              • 640

                              #15
                              Eponimos napisał że miał problem z kołami przez czujnik ABS, dlatego sugerowałem podpięcie pod VAGa...
                              Koniki są po to by je karmić

                              Komentarz

                              • karuzel
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 210

                                #16
                                Zastanawia mnie kwestia blokady tylko jednego koła, czy jak skrzynie trafi szlag to nie powinne być zablokowane obydwa koła?

                                Eponimos gdzie się znajduje ten bezpiecznik ABS?

                                Komentarz

                                • ROBAL_26
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2324
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                  #17
                                  karuzel, pod maską na aku.
                                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                  Komentarz

                                  • kowal 2002
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 5161

                                    #18
                                    W OII nie ma "tarczki" impulsów ABS-u. W piaście koła od strony wewnętrznego przegubu jest płaski pierścień magnetyczny namagnesowany przemiennie N-S-N-S-N-S-N.... , coś jak miękki magnes z notesu przyklejanego na lodówkę. Także tam nie może się nic zablokować, ani nawet za bardzo wpaść, bo nie ma tam dostępu.

                                    Postawiłbym na uwalony mechanizm różnicowy...
                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                    Komentarz

                                    • 4x4BKF
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1279

                                      #19
                                      Zamieszczone przez kowal 2002
                                      W OII nie ma "tarczki" impulsów ABS-u. W piaście koła od strony wewnętrznego przegubu jest płaski pierścień magnetyczny namagnesowany przemiennie N-S-N-S-N-S-N.... , coś jak miękki magnes z notesu przyklejanego na lodówkę. Także tam nie może się nic zablokować, ani nawet za bardzo wpaść, bo nie ma tam dostępu.

                                      Postawiłbym na uwalony mechanizm różnicowy...

                                      Ze w OII nie ma tarczki to tym wiem, ale pisałem o przypadku kolegi eponimos któremu "coś strzelało", on ma OI.

                                      Ca co do stawiania na dyfer, to po ponownym przeczytaniu opisóu objawów, mimo moich pierwotnych przypuszczeń pojawiła mi się zagadka...

                                      Uwalony dyfer, a kołem na luzie obracał - jeśli to dyfer, to musiał sie rozlecieć w dosyc zagadkowy sposób, taki że jest możliwe przekazywanie momentu na skrzynię...
                                      Czyli satelitki ok, koło talerzowe też..., zablokowana jest jedynie jedna z półosi razem z kołem zdawczym.
                                      Czyli równie dobrze może byc mniej czarny scenariusz taki jak np. łożysko. Tylko sposób powstania i nagłe pojawienie się usterki na łozysko nie wskazuja. Byc może spadło jakieś zabezpieczenie itp, itd, ale tu i tak bez łupania skrzyni na pół sie nie obejdzie.
                                      4x4

                                      Komentarz

                                      • krzynol
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 10993
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez 4x4BKF
                                        ale tu i tak bez łupania skrzyni na pół sie nie obejdzie
                                        dlatego czekamy co kolega karuzel, nam odkryje

                                        przez chwilę pomyślałem o rozwalonym przegubie.....\
                                        ale jak będą półosie wyjmować to zobaczą
                                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                        poprzednie modele:
                                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                        Komentarz

                                        • 4x4BKF
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1279

                                          #21
                                          krzynol, też o tym myślałem, ale jakoś nie widze co mogłoby tam tak zablokować :?:
                                          4x4

                                          Komentarz

                                          • krzynol
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 10993
                                            • Superb II combi (3T5)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            #22
                                            4x4BKF, wiesz co sam nie wiem, może koszyk się połamał i zablokował...

                                            czekamy na wieści
                                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                            poprzednie modele:
                                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                            Komentarz

                                            • karuzel
                                              Ambiente
                                              • 2011
                                              • 210

                                              #23
                                              No więc sprawa jasna. Zadzwonił do mnie kolega mechanik z rana aby posuć mi resztę dnia . Niestety rozsadziło skrzynię od strony sprzęgła, nie da się jej reanimować. Poproszę go o zrobienie zdjęcia chociaż telefonem i postaram się zamieścić w wątku. No nic, zaczynam poszukiwania skrzyni. Musze koniecznie znaleźć o kodzie JCR (bo taki miała skrzynia, którą szlag trafił), czy spasują też inne?

                                              Komentarz

                                              • 4x4BKF
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1279

                                                #24
                                                No to należy mi się pomógł
                                                4x4

                                                Komentarz

                                                • krzynol
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 10993
                                                  • Superb II combi (3T5)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  #25
                                                  chyba jeszcze GQQ
                                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                  poprzednie modele:
                                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...